Halvdrömningarnas konstiga värld.

Mer än en gång har det hänt att jag har vaknat, kollat på klockan och bestämt mig för att ligga och dra mig en stund till för att jag förtjänar det. Ofta så lägger jag mig då och tänker på det jag drömt om innan. Desvärre är det sällan jag kommer ihåg vad jag drömt så mestadels ligger jag bara och försöker minnas så hårt jag kan. Men dom gånger jag gör det, så händer det att jag liksom fortsätter drömmen själv och hittar på vad som ska hända. Och fast jag egentligen är vaken brukar jag komma in i drömmandet igen och kunna fortsätta drömma fast jag bestämmer vad som händer och jag är istortsett halvsovandes. Men vissa gånger kommer jag in i halvsovandet utan att drömma och bara ligger och tänker på allt möjligt på ett drömmande sätt där allt jag tänker på målas upp på ett sjukt sätt. Kommer ihåg en gång då jag låg och hade en inre monolog med mig själv, sen vakna jag av att en av katterna sprang in i dörren och då kom jag inte ihåg ett jota av vad jag hade tänkt på. Och det är synd, för jag har för mig att det var rätt intressant faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0